Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz
DomůZajímavostiWestfield Chodov jako první centrum v Česku testuje k dezinfekci prostor autonomního UV robota

Westfield Chodov jako první centrum v Česku testuje k dezinfekci prostor autonomního UV robota

robot

Westfield Chodov jako první centrum v Česku testuje k dezinfekci prostor autonomního UV robota

V zájmu zajištění maximálních hygienických a bezpečnostních standardů testuje Westfield Chodov využití přelomové technologie. Společné prostory by v budoucnu mohl pomocí UV záření čistit autonomní robot. Westfield Chodov je prvním centrem v České republice, kde byl UV robot úspěšně otestován.

robot v OC ChodovNa začátku letošního června provedla firma BetaRobotics první ostrý test svého autonomního UV robota v prostorách centra Westfield Chodov. Na základě srovnání míry znečištění testovaných ploch před dezinfekcí, bezprostředně po ní a s několikahodinovým odstupem, hodnotí Jiří Stříž ze společnosti BetaRobotics testování jako velmi úspěšné: „Ukázalo se, že UV robot byl schopen vyčistit kritické plochy a násobně zde snížit množství patogenů. Centrum je sice rozlehlé, robota je ale možné naprogramovat tak, aby se primárně věnoval kritickým plochám, jakými jsou tlačítka výtahů, bankomaty a kliky nebo zábradlí,“ dodává.

Úspěšnost dezinfekce je měřena pomocí luminometru, který ukazuje míru organického znečištění a udává ji v jednotce RLU. Při hodnotě od 0 do 50 RLU je povrch považován za úplně čistý, rozmezí 50-99 RLU je přijatelné v potravinářských provozech. V případě Westfield Chodov snížil UV robot míru organického znečištění nejexponovanějších ploch po celodenním provozu centra z několika set na výsledných 73 RLU.

robotUV dezinfekce funguje na bázi osvitu UV-C složkou světelného záření, které narušuje strukturu DNA mikroorganismů a nejrůznějších patogenů. Nejedná se tedy o klasickou dezinfekci, oproti které je UV záření mnohem ekologičtější i levnější. Nezatěžuje totiž životní prostředí a nepoškozuje ošetřené povrchy a zboží.

Efektivní dosah UV záření robota je asi 10 metrů a pokud je v provozu, je dobré mít v jeho blízkosti nasazené UV brýle. Dezinfekci prostor se ale robot standardně věnuje po uzavření centra, kdy žádné riziko nehrozí. Výhodou robota je i to, že jakmile je jeho trasa dezinfekce správně naprogramovaná, nemůže se stát, že by na něco zapomněl nebo nestihl.

Přes den zase robot dokáže pomocí termokamery zákazníkům měřit teplotu nebo může fungovat jako pojízdný reklamní poutač. Utopií není ani jeho provázání s naším informačním systémem. Zákazníkům by tak robot mohl ukázat cestu ke konkrétnímu obchodu nebo je k němu dokonce dovést,“ vysvětluje Petra Valentová, marketingová manažerka Westfield Chodov.

Princip dezinfekce UV zářením je známý už řadu let a hojně se využívá například ve zdravotnických provozech, ovšem pouze ve formě stacionárních svítidel. Některé zahraniční aerolinky UV roboty využívají k dezinfekci interiérů svých letadel.

robotV České republice je nasazení UV robotů v komerčních prostorách prozatím okrajovou záležitostí a jejich testování pro komplexní využití v obchodních centrech je teprve na začátku.

Průběžný úklid a dezinfekce společných prostor probíhá ve Westfield Chodov už od začátku šíření koronavirové nákazy ve zvýšené frekvenci a před znovuotevřením centra 11. května prošlo celé centrum hloubkovou polymerovou dezinfekcí. Na dodržování dvoumetrových rozestupů a zákaz shlukování osob dohlížejí proškolení koordinátoři bezpečnosti.

V otázce hygieny Westfield Chodov kontinuálně zavádí moderní a ekologická řešení, která zákazníkům poskytují maximální komfort a bezpečí. Využitím UV robotů by centrum docílilo optimalizace procesu čištění společných prostor a pracovníci úklidových služeb by se tak mohli intenzivněji věnovat činnostem, které roboti ještě nezvládnou.

 

Adam Dudek                                                     Petra Valentová

Account Executive                                           Marketing Manager – WESTFIELD CHODOV

Ogilvy Czech                                                      Unibail-Rodamco-Westfield

adam.dudek@ogilvy.com                               petra.valentova@urw.com

 

O společnosti Unibail-Rodamco-Westfield

Společnost Unibail-Rodamco-Westfield je přední globální developer a provozovatel vlajkových nákupních destinací s portfoliem v hodnotě 65 mld. eur (k 31. prosinci 2019), z čehož 86 % tvoří maloobchod, 6 % kancelářské prostory, 5 % konferenční a výstavní prostory a 3 % služby.

Skupina URW v současné době vlastní a provozuje 90 obchodních center včetně 55 vlajkových center v nejdynamičtějších městech Evropy a USA. Tato centra každý rok navštíví 1,2 mld. návštěvníků. Skupina Unibail-Rodamco-Westfield působí na dvou kontinentech a ve 12 zemích světa. Poskytuje jedinečnou platformu pro maloobchodníky a značky a svým zákazníkům nabízí výjimečné a neustále nové zážitky.

Díky podpoře 3 600 profesionálů a jedinečné úspěšné historii a know-how má skupina Unibail-Rodamco-Westfield ideální postavení ke generování nadprůměrné hodnoty a k rozvoji špičkových projektů. V zásobníku rozpracovaných projektů skupiny byly ke 31. prosinci 2019 projekty v hodnotě 8,3 mld. eur.

Skupina Unibail-Rodamco-Westfield na sebe upozornila programem Better Places 2030, jehož ambicí je vytvářet lepší místa, která berou ohled na nejpřísnější ekologické standardy a přispívají k rozvoji lepších měst.

Akcie skupiny Unibail-Rodamco-Westfield jsou kotovány na burzách Euronext Amsterdam a Euronext Paris (Euronext ticker: URW) se sekundární kotací v Austrálii prostřednictvím nástroje Chess Depositary Interests (CDI). Skupina má rating A od společnosti Standard & Poor’s a A3 od společnosti Moody’s. Další informace získáte na adrese www.urw.com.

 

Facebook komentáře