Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz
DomůZajímavostiPeugeot 3008 Evropské auto roku 2017

Peugeot 3008 Evropské auto roku 2017

P 3008

Peugeot 3008 Evropské auto roku 2017

Peugeot 3008 se stal absolutním vítězem soutěže o evropské Auto roku 2017. Ocenění Auto roku je nejprestižnější a nejstarší ocenění své kategorie v Evropě. Uděluje se již od roku 1964. Peugeot zatím zůstává věrný downsizingu a naše redakce měla možnost si vyzkoušet tříválec 1,2, to jak si  poradí v městském prostředí.

Peugeot 3008 je automobil pro středně velkou rodinu. Vůz s karoserií připomínající SUV, nenabízí možnost pohonu všech kol.V týdenním testu jsme prověřovali vlastnosti verze 1,2 PureTech s automatickou převodovkou.Vyšší ze dvou stupňů výbavy (Allure) doplňovala ještě řada příplatkových prvků.

Stylový design 

Hlavním trumfem tohoto vozu je design. Zvenku Peugeot 3008 působí téměř jako vůz z luxusního segmentu. Přispívá k tomu množství chromu. Působivá je zejména linka navazující na proužek světel denního svícení v horní části hlavních světlometů. Ta pak zase u “A” sloupku přechází v chromovaný proužek lemující boční okna vozu. Líbili  se nám chromované segmenty v  chromem olemované masce chladiče. Vzadu je pak také nad nárazníkem masivní kus chromu a dojem luxusu vzbuzuje rovněž černý lesklý plastový pruh mezi koncovými světly. Celek působí zároveň vyváženě i efektně. Také přední i zadní LED světla vypadají velmi dobře.

i cocptitstředový panelInteriér je na vysoké úrovni

Pochvalu si Peugeot nepochybně zaslouží také za to, že do sériové výbavy zahrnul i-Cockpit, což je digitální sdružený přístroj. Má pět možných konfigurací.  Také interiér v kvalitě i designu se opět přiblížil k prémiovým vozům ve své třídě. Působí útulně a díky perfektnímu zpracování i hodnotně. Sedačky mají i možnost prodloužení sedáku, páčky na ovládání jednotlivých funkcí vozu jsou pak kovové a perfektně opracované.

Přínosné je i zachování klasického  otočného”knoflíku” na ovládání hlasitosti, případně vypnutí rádia, přestože prakticky vše ostatní se nastavuje výhradně dotykem na centrálním displeji.

Líbilo se nám množství a kapacita odkládacích prostorů. Masivní středová schránka má velký prostor, dokonce ještě větší než v klasické přihrádce před spolujezdcem. Také kapsy jak v předních tak i v zadních dveřích jsou opravdu velkorysé.

záď vozukapotaPeugeot 3008 má dostatečně velký zavazadlový prostor, 591 litrů a měří necelých 445 centimetrů.

Hlavní otázkou během testu bylo, zda základní motor 1,2 je pro takto velké auto dostatečný?  Je naladěný na 130 koní (96 kW) a jedná se o agregát ověnčený řadou ocenění v anketě o Světový motor roku, ale přece jen je to tříválec. První dojem po nastartování je veskrze příjemný, zvuk motoru je velmi dobře tlumený a typický chrčivý projev tříválců je maximálně potlačen. Ještě lepší je to v parametru vibrací.Vyšší otáčky však čas od času budete potřebovat. Pro sportovnější svezení si zapnete tlačítko sport  a dostaví se okamžitá odezva na plynový pedál. Také pádla pod volantem vám umožní zvýšit otáčky a zaručí svižnou jízdu.  Při klidné jízdě krajinou si bude motor klidně ševelit  a na sto kilometrů si “vezme” necelých šest litrů (5,8-5,9), také při sportovní jízdě  se dostanete pod hranici 8 litrů /100 km.

Jízdní vlastnosti auta jsou nadprůměrné. Potěšila nás mírná a snadno čitelná nedotáčivost, ale také nepřeposilované řízení. Ochotu vozu měnit směr nepochybně vylepšuje lehký motor. Peugeotu se podrželo udržet pohotovostní hmotnost na úrovni 1325 kilogramů, což je velmi solidní hodnota.

Na rodinné výlety i do města je P3008 jak dělaná. Navíc určitě neudělá ostudu. Jak exteriér, tak i interiér působí velmi hodnotně a reprezentativně. Přepravní kapacita je značná a výbava obsahuje vše, co lze od takového vozu požadovat.

http://www.peugeot.cz/

foto a text redakce

 

Facebook komentáře