Zpravodajství z Prahy, pozvánky na kulturní a sportovní akce
Cestování Zajímavosti

Kempování a chalupaření letos zažívá renesanci

Český Krumlov_vodáci

Letní dovolenou bude 7 z 10 Pražanů trávit „doma“. Třetina z nich vymění velkoměsto za kempování v přírodě. Před odjezdem nejčastěji dokupují outdoorové oblečení a ochrannou kosmetiku.Současná epidemiologická situace přiměla drtivou většinu Čechů k přehodnocení plánů na letošní dovolenou.

Cestování bikerKempování a chalupaření letos zažívá renesanci

Podle červencové ankety mezi věrnostními zákazníky Centra Černý Most plánují léto strávit pouze v České republice více než dvě třetiny z nich. Mezi Čechy vyplývá z anketních odpovědí 1 720 věrnostních zákazníků Centra.

ReckoKombinaci dovolené v tuzemsku i za hranicemi plánuje 28 % Pražanů

Ačkoliv jsou hranice do řady oblíbených zahraničních destinací aktuálně otevřeny, většina zákazníků Centra Černý Most se rozhodla na proměnlivou a nejistou situaci nespoléhat. Dovolenou bude téměř 70 % z nich trávit pouze v Česku. Kombinaci dovolené v tuzemsku i za hranicemi plánuje 28 % Pražanů a pouze do zahraničí letos vyrazí jen tři ze sta.

Obliba kempování stoupá

Z různých druhů ubytování volí nadpoloviční většina respondentů (57 %) pohodlí hotelu či penzionu. Letní prázdniny na chalupě ale i letos plánuje téměř každý třetí zákazník Centra Černý Most a stejné procento Pražanů letos vyrazí také kempovat – ať už do volné přírody bez přístupu k tekoucí vodě a elektřině, nebo pod stan do některého ze zařízených kempů.

ceska krajinaPřípravy na výlety do přírody berou Pražané vážně

Důkazem zvýšeného zájmu o dovolenou v přírodě jsou pečlivé přípravy. Funkční outdoorové oblečení na letošní dovolenou pořizují 4 z 10 věrnostních zákazníků Centra. Vybavení jako stany, spacáky a karimatky potřebuje doplnit pětina respondentů a stejně je tomu i v případě zásoby trvanlivých potravin na cesty. Revize cestovní lékárničky čeká na 28 % respondentů. Jen o procento méně lidí pořídí na letošní dovolenou i nový módní kousek.

„Vyšší poptávku po outdoorové módě a kempingovém vybavení oproti loňskému roku registrují naši nájemci už od znovuotevření center po rozvolnění opatření. Z konkrétních produktů zákazníci více nakupují například softshellové bundy nebo kalhoty a obecně zboží s výhodným poměrem kvality, výdrže a ceny,“ přibližuje Michaela Matlasová.

Vůbec nejčastěji ale plní košíky před odjezdem na prázdniny produkty ochranné kosmetiky. Před letošní dovolenou její zásoby obnoví 44 % respondentů. Opalovací krémy, pleťová mléka i produkty na ochranu a posílení vlasů totiž nechybí v prázdninové výbavě 4 z 5 Pražanů.

Při výběru outdoorové módy dávají zákazníci přednost designovým produktům z kvalitních materiálů, a to i za vyšší cenu. Při výběru outdoorových bund volí bundy s vyšší hodnotou vodního sloupce a u outdoorové obuvi upřednostňují koženou obuv či obuv s příměsí kevlarového vlákna, která je odolná vůči oděru a průřezu.

Adam Dudek

Ogilvy Czech

adam.dudek@ogilvy.com

 

 

 

Podobné příspěvky

Otřesné číslo: Ročně zbytečně umírá 18 000 Čechů

Afri

SUV Peugeot 3008 s plug-in hybridním pohonem

Afri

Jak sterilizovat roušky s využitím kuchyňských spotřebičů

Afri

Tento web používá pro svou práci nutné cookies. Souhlasím Číst více

GDPR zásady