Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz
Hledejte cokoli zde na webu
DomůUdálostiTiskové ZprávySedmnáctý ročník prestižní soutěže Exportní cena DHL UniCredit zná své vítěze

Sedmnáctý ročník prestižní soutěže Exportní cena DHL UniCredit zná své vítěze

Sedmnáctý ročník prestižní soutěže Exportní cena DHL UniCredit zná své vítěze

Praha, 27. listopadu 2014, Kongresové centrum Praha – Sedmnáctý ročník prestižní soutěže Exportní cena DHL UniCredit zná své vítěze. V kategorii „Středně velká společnost“ obsadila první místo společnost HIT OFFICE s.r.o., výrobce potravinářského a archivačního programu patřící mezi lídry evropského trhu a řadící se mezi tři nejvýznamnější výrobce papírových tácků, misek a talířů. Vítězem kategorie „Malá společnost“ se stala dynamicky se rozvíjející společnost Uniron s.r.o. s více než dvacetiletou tradicí. V současné době jsou jejími hlavními činnostmi tváření hliníkového materiálu pro sektor automotive, tváření oceli, konstrukce a výroba postupových lisovacích nástrojů. Zakladatelem soutěže je logistická společnost DHL Express CZ, generálním partnerem UniCredit Bank. Záštitu opět převzala agentura CzechTrade, která stála rovněž u zrodu této soutěže a Asociace malých podniků a živnostníků ČR. Odborným garantem je společnost COFACE CZECH. Večer proběhl pod patronací Ministerstva průmyslu a obchodu.

Vítězem kategorie „Globální exportér“, která se letos vyhlašovala poprvé, se stala společnost 2N TELEKOMUNIKACE a.s., přední evropská firma zabývající se vývojem a výrobou produktů z oblasti ICT a fyzické bezpečnosti. „V letošním roce jsme se opět snažili soutěž oživit zařazením nové kategorie Globální exportér a díky tomu se ukázalo, že řada našich malých a středních exportérů není zdaleka vázána jen na tradiční exportní teritoria v Evropě. Vítězná společnost exportovala do 138 různých zemí v roce 2013, což je úžasné číslo a celkově jsme registrovali více než 30 soutěžících, kteří exportovali do více než 20 zemí. A pokud mezi exportními destinacemi vidíte země jako Papua Nová Guinea nebo Svatý Bartoloměj, pak se české malé a střední firmy staly globálními bez jakékoliv pochyby,“ komentuje výsledek Luděk Drnec, obchodní ředitel DHL Express CZ a CEU.

Z rozsáhlého dotazníku pro exportéry, který zpracovala poradenská společnost NSG Morison, však vyplývá, že české firmy spolu v exportu téměř nespolupracují a jsou tak v nevýhodné situaci oproti jiným exportním zemím. “Např. 60 % firem, při vstupu na zahraniční trh nemělo kontakty na trzích, na které chtěly vstoupit, nebo nedisponovaly referencemi z domácího trhu či 72 % českých firem při expanzi na zahraniční trh nevyužívá externí finanční zdroje, což je škoda,“ komentuje velký budoucí potenciál pro exportéry Petr Šíma, partner NSG Morison.

„Exportérem teritoria – Afrika” se stala ryze česká firma Medica Filter, spol. s.r.o., založená v roce 1991. „Řízené oslabení koruny ze strany České národní banky, rostoucí pozitivní nálada mezi českými exportéry a nutnost opět hledat alternativní exportní trhy. To jsou tři silné faktory ovlivňující výsledky českého exportu. V posledních měsících navíc pomáhají také impulsy zevnitř ekonomiky. Pro příští rok bude důležitý další vývoj domácí ekonomiky i na trzích Evropské unie. Bude ale také potřebné hledat další nová odbytiště, jako je právě Afrika. Největší prostor pro obchodování se u Afriky skrývá v technologiích a výrobcích s vysokou přidanou hodnotou, jak ostatně dokazuje i vítěz kategorie Exportér teritoria Afrika,“ říká Tomáš Hron, ředitel Global Transaction Banking UniCredit Bank.

Zbývající ocenění „Nejúspěšnější klient CzechTrade“ získala společnost NATE – nápojová technika a.s., která již více jak 60 let dodává jednotlivé stroje i kompletní linky pro stáčení nápojů a jiných tekutin. „Společnost Nate má perfektně propracovaný marketing a svým klientům je schopna poskytnout perfektní servis i v zahraničí. Hlavně díky tomu se jí s pomocí naší kanceláře v Almatech podařilo získat významnou zakázku na dodání lahvárenského zařízení. Kazachstán patří mezi prioritní země pro český export a firma Nate dokazuje, že se na něm lze prosadit,“ říká o úspěšném klientovi Milan Ráž, ředitel Sekce služeb pro exportéry agentury CzechTrade.

Místopředsedkyni Asociace malých a středních podniků ČR, Pavlu Břečkovou, zaujala hned celá vítězná trojice v kategorii „Malá společnost“: „Jsem ráda, že se v popředí drží vlajková loď českého průmyslu, konkrétně strojařina (Uniron s.r.o.), je to oblast, která nese celé zemi prosperitu. Velmi mi však imponuje i malá firma ORITEST z oblasti detekce toxických látek. Vydala se cestou odbornosti a úzké specializace, a v tom vidím šanci i budoucnost celé Evropy. A v neposlední řadě upřímně smekám klobouk před firmou SPED TEMPUS s.r.o., která se úspěšně pere s obrovskou globální konkurencí v oblasti autodopravy a logistických služeb, tam jsou tlaky skutečně enormní,“ uzavírá hodnotitelka Pavla Břečková.

DHL

Facebook komentáře

Sdílejte články