Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz

LineArt Group s New Wave slaví ve velkém, brandům pomáhá růst už 25 let!

Jedna z nejdéle fungujících českých reklamních agentur LineArt a její dceřiná eventová agentura New Wave slaví v těchto dnech společně významné výročí. Pětadvacáté, resp. desáté narozeniny se rozhodly spojit s velkolepou inspirativní networking party, na kterou pozvaly své bývalé, současné, ale i potenciální partnery, klienty a zaměstnance.

Spontánně, v touze pracovat kreativně, bez přehnaných ambicí. Tak dle svých slov založil v roce 1993 Martin Dulava na základě náhodného setkání s Tomášem Bachtíkem agenturu LineArt Group. Během dlouhých 25 let, kdy zažila i řadu turbulentních období, postavila a realizovala výrazné kampaně pro významné klienty. S mottem „We move brands Up“ se soustřeďuje na tzv. brand building a pomohla růst například značkám z koncernů Unilever a Nestlé, pro český Orion vytvořila dnes už legendární Hvězdnou soutěž, během které byly modrými hvězdami polepeny snad všechny domácnosti v Česku, pro Plzeňský Prazdroj pak pracovala na vývoji cideru Kingswood, o kterém si dodnes řada lidí myslí, že jde o britskou tradiční značku. Věrným klientem LineArtu je rovněž plzeňská likérka Stock, pro níž navrhla identitu prémiového rumu Republica Exclusive nebo bylinného likéru Black Fox. Významných zakázek byla celá řada. Aktuálně například pro společnost Ahold spoluvytvořila zcela novou vizuální podobu Hypermarketů Albert, které se postupně mění napříč Českem.

New Wave, kterou založila někdejší produkční LineArt Group Monika Cakl Kunášková a jejíž oficiální vznik se datuje v krizový rok 2008, má za sebou realizace velkých eventů a roadshow pro Ikeu, Johnson & Johnson, Wüstenrot, Stock Plzeň, T-mobile nebo aktuálně pro Moët & Chandon.

Zástupce uvedených společností, ale i další hosty a spřízněné duše přivítaly LineArt a New Wave
ve své nuselské základně, aby přímo ve svém zázemí připomenuly i ukázaly, co všechno nejen na poli reklamy, packakingu a eventu dokáží. Na celkem 4 patrech a ve vnitrobloku mohli pozvaní v rámci interaktivních instalací i tematických expozic vidět průřez historií i současností obou agentur,
a na vlastní kůži zažít jejich neotřelý a kreativní přístup k práci. Narozeninový večírek tak byl zároveň malým dnem otevřených dveří i networkingovým setkáním.

Mezi desítkami hostů #2510party z řad klientů nechyběli například CEO Michael Pupala a obchodní ředitel Hanuš Thein z Wüstenrot, Michal Lehár z Plzeňského Prazdroje, Michael Tesařová za Moët & Chandon, tým JAD Productions v čele s Yemim A.D., Zuzana Prokopová a Dan Kopecký ze Stock Plzeň či Monika Granja z Nadace Olgy Havlové.

V souvislosti s výročím představila agentura LineArt také novou podobu svého webu a FB profilu.

3 otázky pro Moniku Cakl Kunáškovou a Martina Dulavu

Kterých zakázek a spoluprací s klienty si dosud vážíte nejvíce či byly pro vaši agenturu zásadní?

Monika: Je to každý klient, který nám s důvěrou svěřuje svůj projekt. Ke každému z nich přistupujeme s velkou pokorou. Pokud musím vybírat, zmínila bych Johnson & Johnson, kteří enormně věří naší práci a kde jsou za ta léta naše vztahy více než přátelské. A pak například IKEA, která nám svěřila své eventové projekty už ve 3 zemích. I díky nim jsme získali odvahu a sebedůvěru, které nám pomohly otevřít dveře a cestu k mnoha dalším klientům a zakázkám.

Martin: Těžko vybírat, svým způsobem to byli všichni naši klienti. Ale určitě bych zmínil spolupráci pro Unilever. Princip spolupráce, kdy agentura je pro klienta spolupracovník, nikoli nepřítel. A pro mě nezapomenutelný Luc Poppe, od kterého jsem dostal nejlepší marketingovou školu.

Jaké byly nebo jsou ve vašem oboru trendy, kterým jste nepodlehli a nechcete podlehnout?

Monika: Velmi rádi podléháme trendům, které nás posouvají dopředu. Neradi pak tomu, který říká, že funkční event plný pozitivních ohlasů můžeme recyklovat ještě několikrát. Do jisté míry je to logické, nabídnout již vyzkoušené, ale originalita klienta obvykle určuje originalitu hostů jeho eventu a my se tomu zcela přizpůsobujeme.

Martin: My bychom měli trendy především vytvářet a předvídat je. Neboť to, co bude uvedeno na trh za dva roky, my vyvíjíme už teď. Nejhorší je asi podlehnout trendu „být současný“, to by se design nikdy nikam neposunul. Čili jestli něco nechceme, pak napodobovat současné věci.

Je těžší realizovat dobrý event za málo peněz nebo efektivně využít velkorysý rozpočet?

Monika: Rozhodně je těžší efektivně využít velkorysý rozpočet. Velkorysost svádí k marnivosti a zapomíná se na podstatu. Máme lepší zkušenost s menšími rozpočty, kde sice s námahou, ale o to více precizněji zvažujeme, jak vytvořit projekt, který bude úspěšný. Eventy za málo peněz bývají nápaditější, když se do toho s námi klient opře.

Jakou máte zkušenost s tendry a účastníte se jich? Za jakých podmínek?

Martin: Smysluplné tendry nás vyburcují ke skvělým výkonům, ale dlouhodobou spolupráci máme ještě raději. Nemáme rádi tendry, kde vám odmítají říct, kolik se ho účastní agentur, jaké to jsou a není v nich zahrnuto skicovné. To je speciálně u packakingu úplný nesmysl. Opravdu se vyhýbáme těm tendrům, které jsou postaveny na obecném zadání, nespecifikují ani rozpočet a výběr je postaven na stylu „líbí – nelíbí“. Když se tendru nevěnuje čas, nikdy to nevede k ničemu dobrému.

 

Facebook komentáře

Sdílejte články