Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz

VÝZNAM ČESKÝCH PODNIKATELEK ROSTE

Počet úspěšně podnikajících žen v České republice rok od roku roste. Projekt Ocenění českých podnikatelek (OCP) letos již podesáté vyhlásí ty, kterým se daří nejvíce. V letošním roce bylo z databáze odborného garanta CRIF – Czech Credit Bureau vybráno 23 650 potenciálních kandidátek, z nich bylo nominováno 938 semifinalistek s nejlepšími ekonomickými výsledky, oproti loňskému roku to znamená nárůst přibližně o 35 %. Patronkou jubilejního ročníku je Věra Komárová, ředitelka pro rozvoj společnosti Dermacol.

Cílem projektu OCP bylo již od samého začátku vyzdvihovat a oceňovat české ženy, jež jsou schopné díky svému umu a odvaze vydat se svou vlastní cestou, zakládat úspěšně fungující firmy a využívat nejrůznějších moderních technologií, které jim na této jejich cestě pomáhají. „10 let přinášíme zprávy o nejlepších českých podnikatelkách. Za toto období jsme vybírali ze 125.482 společností, které jsou vlastněné českými ženami. Věnovali byste POZORNOST ŽENĚ PODNIKATELCE s ročním obratem 53,9 miliardy korun? Není však jenom jedna, je jich přesně 938, které jsou zapojeny ve skvělém programu 2017. Ženy, které stoprocentně vlastní své firmy a reprezentují silné životní a podnikatelské příběhy. Jsou inspirací, představují transparentní podnikání a silné životní hodnoty. Projekt ukazuje na to, jak ženy zvládají skloubit své podnikatelské aktivity s péčí o děti a rodinným životem,“ říká zakladatelka projektu a majitelka Agentury Helas Helena Kohoutová s tím, že každý rok je možné pozorovat zvyšující se zájem podnikatelek o tento projekt. Vždyť na samém začátku, v roce 2008 vyhovělo požadavkům na účast v něm 1100 firem.

Stejně jako v předešlých letech, je odborným garantem 10. ročníku společnost CRIF – Czech Credit Bureau. „S růstem významu českých podnikatelek, vyjádřeném v našich předchozích analýzách, se potvrzuje také důležitost projektu OCP, v rámci které CRIF vyhodnocuje na základě ratingu a dalších obchodních informací úroveň hospodaření přihlášených podnikatelek. Toto hodnocení je poté kombinováno s hodnocením porotců, kteří mají k dispozici další informace z dotazníků a také znají příslušný podnikatelský příběh. Věřím, že těmito postupy zajistíme výběr skutečně nejlepších českých podnikatelek,“ sdělil Pavel Finger, místopředseda představenstva společnosti CRIF – Czech Credit Bureau.

„České ekonomice se daří, a proto v letošním hodnocení firem budeme klást o to větší důraz na finanční výsledky a strategii rozvoje firem. Ukazuje se, že firmy musí dříve či později začít svůj business rozšiřovat, zabývat exportem by se dnes již měly i menší firmy. Jen tak budou schopny si zajistit vyšší zisk a tím uspokojit tlak na vyšší růst mezd pro zaměstnance, kterých začíná být nedostatek a jejich získávání bude v dalších letech ještě obtížnější,“ konstatuje Petr Šíma, partner poradenské firmy NSG Morison, která je auditorem projektu.

Ceny úspěšným podnikatelkám budou předány hned v několika kategoriích. Ocenění si odnesou 100% majitelky malých, středních i velkých firem. Pod patronací generálního partnera OCP, kterým je ČSOB, bude předána CENA ČSOB – VÝJIMEČNÁ PODNIKATELKA. Petr Manda, výkonný ředitel Firemního bankovnictví ČSOB k tomu říká: „Přesto, že jsou ženy v podnikání obecně opatrnější než muži a veškeré své kroky více rozmýšlejí, začínají se v businessu čím dál více prosazovat. Jsme rádi, že jim v tom můžeme jako banka pomáhat. Také nás těší, že české podnikatelky neslaví své úspěchy již pouze u nás v tuzemsku, ale mnohým z nich se daří i v zahraničí.“

Novinkou letošního ročníku je CENA ZA DIGITÁLNÍ TECHNOLOGII, jejímž patronem je společnost Microsoft, která je také hlavním partnerem soutěže. „Během čtyř let, kdy jsme partnerem projektu, jsme viděli, že české podnikatelky se moderních technologií vůbec nebojí – naopak velmi aktivně zavádějí do svého byznysu spoustu skvělých inovací. To nás inspirovalo k rozhodnutí otevřít novou kategorii zaměřenou právě na to, jak digitální technologie transformují české podnikání. Dnes totiž už zdaleka nejde o to, koupit si nový software a ušetřit. Dnes musíte mít jasnou vizi, jak chcete změnit chod firmy, obchodní procesy a firemní kulturu. Technologie vám musí nabídnout nové obzory, třeba pomocí analýzy a vizualizace mnoha dat, otevřít nové trhy, protože dokážete efektivně oslovit a obsloužit mnohem více zákazníků, či uvolnit prostor pro spolupráci a inovace – třeba tím, že se propojí dosud oddělené týmy a začnou bezpečně sdílet na dálku. A tyhle příběhy chceme najít a vyzdvihnout,“ doplňuje Ondřej Novodvorský, ředitel pro malé a střední firmy společnosti Microsoft ČR.

CENA ZA INOVATIVNÍ ŘEŠENÍ řešení bude udělena pod patronací České pojišťovny, která je zároveň jedním z hlavních partnerů OCP. „Těším se, že udělíme za Českou pojišťovnu cenu za inovativní řešení podnikatelce, která díky svým nápadům a neoblomné síle prosadí mnohdy v počátku i zdánlivě neřešitelné. A díky tomu pak roste nejen její firma, ale i ona sama. A u toho Česká pojišťovna nemůže chybět,“ říká Šárka Dolanská, Krajská ředitelka Praha II, Česká pojišťovna.

Udělena bude také CENA ZA VÝJIMEČNÝ RŮST FIRMY.

KRITÉRIA: Do OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK – OCP se mohou podnikatelky přihlásit na doporučení odborného garanta CRIF – Czech Credit Bureau, který jejich firmu doporučil na základě analýzy, která mimo jiné zohledňuje i dostupnost účetních závěrek za roky 2014–2016, minimální roční obrat firem od 10 milionů Kč (tržby roku 2014) a hodnocení iRating ve stupních 1–11. Splňovat musí pravidlo 100% vlastnictví a českého občanství. Doba podnikání musí být minimálně 4 roky.

Soutěžní kategorie:

ČESKÁ PODNIKATELKA, KTERÁ PODNIK VLASTNÍ A ŘÍDÍ

Udělují se ceny za první až třetí místo v podkategoriích Malá společnost (roční obrat 10–30 milionů Kč), Střední společnost (roční obrat 30–80 milionů Kč) a Velká společnost (roční obrat 80 milionů Kč a více).

CENA ČSOB – VÝJIMEČNÁ PODNIKATELKA

Zde se hodnotí výjimečná podnikatelka bez ohledu na počet zaměstnanců, dále vliv na obohacení trhu nebo společnosti, zohlednění sociálních a dalších aspektů její činnosti. Uděluje se jedna cena. Patronem této ceny je generální partner.

CENA ZA VÝJIMEČNÝ RŮST FIRMY

Zde se hodnotí řízený výjimečný růst činnosti firmy za poslední tři sledované roky bez ohledu na kategorii, ve které se firma nachází. Uděluje se jedna cena.

CENA ZA INOVATIVNÍ ŘEŠENÍ – pod patronací České pojišťovny

Zde se hodnotí inovativní přístup firmy za poslední tři sledované roky bez ohledu na kategorii, ve které se firma nachází. Uděluje se jedna cena.

CENA ZA DIGITÁLNÍ TRANSFORMACI – pod patronací Microsoft

V rámci této kategorie hledáme příklady toho, jak české firmy pomocí moderních technologií zlepšily své podnikání v různých oblastech. Například, jak díky moderním technologiím lépe a efektivněji oslovují své zákazníky nebo dávají svým zaměstnancům prostor pro hledání vlastních cest k dosažení cílů a umožňují jim lépe slaďovat pracovní a osobní život, nebo že zlepšují své procesu a provoz (od výroby přes logistiku a administrativu až po marketing), či díky moderním technologiím inovují stávající nebo vytváří zcela nové produkty a služby.

Projekt Ocenění Českých Podnikatelek – OCP podporuje české podnikatelky, oceňuje jejich projekty, inovace, ekonomický růst, osobní přístup, společenský dopad a kultivaci podnikatelského prostředí. Již od roku 2008 poukazuje na společenskou odpovědnost drženou v rukou českých žen a pomáhá budovat hrdé Česko. Podnikatelkám přináší nové zkušenosti a inspiraci a nabízí příležitost získat nový nadhled a ještě větší uspokojení z podnikání.

Podnikatelky nyní mají možnost podávat přihlášky do letošního ročníku, a to až do uzávěrky dne 22. září 2017 ve 12 hodin. Vyhlášení vítězek proběhne na slavnostním vyhlášení 9. listopadu 2017 v Praze. Více informací o projektu naleznete na www.oceneniceskychpodnikatelek.cz.

Další partneři 10. ročníku Ocenění Českých Podnikatelek – OCP jsou: MINISTERSTVO PRŮMYSLU A OBCHODU – záštita nad 10. ročníkem AMSP ČR – partner BH Securities – partner Blue Holiday – partner Buddha-Bar Hotel Prague – partner CEMI MBA Studies – partner Česká agentura na podporu obchodu CzechTrade – partner DHL Express – partner MasterCard – partner MEDIAREX – partner Ogilvy Public Relations – partner PresentiGO – partner TLC Trainings and Languages – partner Vodafone – partner Zátiší Group – partner Dermacol – partner JK Kudláčková – partner AUTO PRŮHONICE – partner FARMAX – partner REMY COINTREAU CZECH REPUBLIC – partner

Pro další informace v České republice můžete kontaktovat:

Agentura Helas, s.r.o. Tel: 220 570 708 Email: helas@helas.org

O zakladateli: Kdo je Helena Kohoutová?

„Kdo jsem? Podnikám od začátku 90. let. V roce 1997 jsem založila produkční společnost Agentura Helas a s tím následně souviselo i několik speciálních projektů. Mezi nimi byly kluby Helas New Encounters Club, Cosmopolitan Executive Helas Ladies Club a poté projekt Ocenění Českých Podnikatelek a Ocenění Českých Lídrů. Ty všechny se orientují na kultivaci českého podnikatelského prostředí a vzájemné propojování svých členů. Spojuje nás myšlenka „Budujeme hrdé Česko“. V minulosti jsem produkovala Štiky českého byznysu, řídím Exportní cenu DHL UniCredit pod záštitou CzechTrade. V rámci projektů kladu důraz na osobní přístup a vzájemné sdílení zkušeností, ocenění českých podnikatelů a etický byznys. Baví mě vytvářet prostředí pro vznik nových obchodních příležitostí a vyměňování zkušeností mezi podnikateli a odborníky z ekonomické oblasti. Agentura Helas dále pořádá a produkuje akce na klíč a zastupuje historické sály v Klášteře minoritů sv. Jakuba v Praze. Firemní motto je „Friendly Business – náš společný úspěch“. www.helas.org, www.helas-ladies-club.cz, www.hnec.cz, www.PodnikatelkaOnline.cz, www.oceneniceskychlidru.cz, www.exportnicena.cz, www.oceneniceskychpodnikatelek.cz

O generálním partnerovi: ČSOB

Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní banko pojišťovací skupiny KBC, která aktivně působí především v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Na českém trhu působí skupina ČSOB zejména pod obchodními značkami ČSOB, Era, Poštovní spořitelna, Hypoteční banka a ČMSS. Své služby skupina ČSOB poskytuje všem typům zákazníků, a to jak fyzickým osobám, tak malým a středním podnikům, korporátní a institucionální klientele. Do produktového portfolia skupiny ČSOB patří financování potřeb spojených s bydlením (hypotéky a půjčky ze stavebního spoření), pojistné produkty a penzijní fondy, produkty kolektivního financování a správa aktiv i specializované služby (leasing a factoring). Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení. V rámci konceptu bankopojištění nabízí také produkty sesterské ČSOB Pojišťovny. www.csob.cz

O odborném garantovi: CRIF – Czech Credit Bureau

Společnost CRIF – Czech Credit Bureau, a. s. poskytuje svým klientům webovou aplikaci Cribis, která je spolehlivým datovým zdrojem obsahujícím informace o více než 10 milionech podnikatelských subjektů a fyzických osob z České a Slovenské republiky čerpající z více než 43 hlavních, přehledně unifikovaných a komplexních informačních zdrojů. Aplikace Cribis každému uživateli umožňuje především řídit jeho rizika v obchodních vztazích. Z aplikace Cribis čerpá vybraná data portál www.informaceofirmach.cz určený podnikatelům pro bezplatné prověřování základních informací o jejich obchodních partnerech. Společnost také přináší svým klientům komplexní řešení pro oblast řízení úvěrových rizik a pod značkou iRating pokročilé nástroje pro hodnocení ekonomického stavu, jak komerčních, tak nekomerčních společností nebo také municipalit. CRIF – Czech Credit Bureau je zároveň organizátorem největších českých úvěrových registrů, Bankovního registru klientských informací a Nebankovního registru klientských informací. Společnost CRIF – Czech Credit Bureau, a. s. byla založena již v roce 2000. Jediným akcionářem společnosti je její mateřská společnost se sídlem v Itálii. Na Slovensku působí prostřednictvím své sesterské společnosti CRIF – Slovak Credit Bureau, s. r. o. www.crif.cz, www.informaceofirmach.cz

O auditorovi: NSG MORISON

NSG Morison je česká nezávislá poradenská společnost, poskytující služby firmám všech velikostí více jak 23 let. Její doménou jsou daňové, účetní, mzdové služby, audit, právo, oceňování firem, podnikové a personální poradenství. V posledních letech také stále více zabývá rodinnými firmami a jejich budoucím vývojem. NSG Morison zaměstnává okolo 50 odborníků. NSG Morison je součástí celosvětové asociace poradenských společností Morison KS international. www.nsgmorison.cz

O hlavním partnerovi: Česká pojišťovna

Česká pojišťovna je univerzální pojišťovnou s více než 185letou bohatou tradicí poskytování životního i neživotního pojištění. Po znovuzavedení konkurenčního prostředí v roce 1991 zůstává největší pojišťovnou na českém pojistném trhu. Poskytuje jak individuální životní a neživotní pojištění, tak i pojištění pro malé, střední a velké klienty v oblasti průmyslových, podnikatelských rizik a zemědělství. Přibližně 3 900 zaměstnanců a 5 600 obchodních zástupců se na více než 4 500 obchodních místech stará o maximální spokojenost klientů. Česká pojišťovna spravuje téměř 8 milionů pojistných smluv a její tržní podíl na domácím trhu dosahuje 23,9 %. https://www.ceskapojistovna.cz/

O hlavním partnerovi: Microsoft v České republice

Společnost Microsoft byla založena v roce 1975 a je světovým lídrem v poskytování softwaru, služeb, zařízení a řešení, které pomáhají lidem a firmám po celém světě plně realizovat jejich potenciál. Odpovědnost vůči zemi, v níž působíme, vždy byla součástí naší strategie. Podporujeme oblasti, které jsou klíčové pro konkurenceschopnost ČR a v nichž může mít naše zapojení významný dopad. V ČR se zaměřujeme na rozvoj dovedností v oblasti informačních technologií a související modernizaci školství a výuky, podporu inovací a podnikání (start-upů), posilování konkurenceschopnosti malých a středních podniků pomocí technologií, a využívání IT pro zapojení znevýhodněných lidí do práce a zefektivnění práce neziskových organizací. Rozvoj podnikání podporuje i obchodní model Microsoftu – spolupracujeme s více než 3000 partnerskými firmami, většinou malými a středními podniky, které pro své zákazníky vyvíjejí řešení postavená na našich technologiích. Dohromady zaměstnávají na 40 000 lidí, což je významný příspěvek k podpoře zaměstnanosti a rozvoji inovací v ČR. V Česku působíme od roku 1992 a máme zhruba 450 zaměstnanců (Microsoft a Skype). www.microsoft.com

Facebook komentáře

Sdílejte články