Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz
Chleba Šumava

Nejprodávanějším chlebem je stále Šumava. Ale trh se mění

Nová data Svazu pekařů: Nejvíce se stále prodává Šumava, do obliby se dostává i chléb z kvalitního kvásku nebo s chia semínky.

Až třetinu chlebového sortimentu v Česku tvoří speciální druhy odlišné svým tvarem, hmotností a zejména netradičními surovinami. Čeští spotřebitelé si spolu s rostoucí koupěschopností nebojí za kvalitní čerstvý chléb i pečivo připlatit, a tak stále častěji vyhledávají pekařské speciálky či lokální výrobce. A není to zdaleka vše, v čem se trh s chlebem postupně mění.

Svaz pekařů a cukrářů – soutěž Chléb roku

svaz pekařůV souvislosti s blížící se národní soutěží Chléb roku, která oceňuje nejlepší chleby v ČR v daném roce, zveřejnil její organizátor – Svaz pekařů a cukrářů v ČR – informace o současných spotřebitelských trendech v tomto segmentu.

Jaké jsou ty nejzásadnější?

Nejoblíbenějším stále zůstává klasický pšeničnožitný chléb či jeho pomoučněná varianta Šumava, nekupují se však již celé bochníky, ale jejich dělené části či chleby o menší hmotnosti 500 – 800 g.

Postupně roste poptávka po chlebu s vyšším podílem žitné mouky, celozrnných a vícezrnných chlebech, které ve větších městech preferují spotřebitelé orientující se na zdravý životní styl.

Kvalitní chleby jsou více vyhledávané

chlebaČím dál tím více spotřebitelé vyhledávají kvalitní kvasový chléb od regionálních a řemeslných pekáren. Po dlouhodobém poklesu, kdy se spotřeba chleba v Česku dotkla pomyslného „dna“ 40 kg za rok, nasvědčuje vše tomu, že nestává období renesance spotřeby kvasového chleba.

Od velkého týdenního nákupu přechází český zákazník k dennímu nákupu pekařských produktů. Pozitivně se tento trend odráží v menším plýtvání chlebem.

Díky rozšiřování pekařských „speciálek“, bohaté nabídce místních specialit a rozvoji agroturistiky se rozvíjí výrobkový patriotismus a budují se lokální pekařské značky.

Superpotraviny

Více se profilují tzv. superpotraviny, tedy potraviny s vysokým obsahem živin. Mezi pekařské hity patří například výrobky s chia semínky či produkty označené „bez E“.

U mladé generace zaznamenávají úspěch výrobky napodobující americký styl života (hamburgerové bulky, hotdog žemle či toastový chléb), ale také produkty určené ke spotřebě v konkrétním čase (večerní chlebíky). Jistým trendem je poptávka po bezlepkovém sortimentu, jakkoli Češi nepodlehli mediální vlně kolem škodlivosti lepku na lidské zdraví.

Facebook komentáře

Sdílejte články

Jsem brněnský novinář a přispěvatel na různé blogy. Jsem také správce webu Pražského zpravodaje a píšu na Blog iDNES - http://hynek.blog.idnes.cz . Nepřetiskuji tiskové zprávy, protože práce novináře musí být nezávislá a autentická. Nejdu s davem. Dav je smrt novináře. Exkluzivita a vlastní články a fotografie - to je má práce. Pracuji v reklamě na internetu a používám klasické metody propagace jako SEO pro lidi, PPC. Také využívám netradiční metody propagace. Provádím analýzy webů. Tvořím weby na Wordpressu. Neustále se učím nové poznatky.

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com