Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz
10/18/2017

Zaměstnání u České pošty není zadarmo II. část

Rozhovor s prezidentem FVZ panem Miroslavem Prokopem, zakladatelem Federace výkonných zaměstnanců České republiky, známé pod zkratkou FVZ. Tato organizace vznikla, aby hájila zájmy všech zaměstnanců České republiky.

Co nám můžete říct k případu zaměstnankyně České pošty, za kterou údajně podepsala její vedoucí smlouvu na kreditní kartu a kontokorent?

Toto je smutná ukázka, kam až může dojít nátlak zaměstnavatele a honba za plněním plánu produktů aliančních partnerů. O praktikách, kdy nově nastupující jsou vedoucím pracovníkem nuceni hned při nástupu založit na sebe nějaký finanční produkt, jsme již v minulosti dostávali různé zprávy.

Není to tedy první případ?

Jak říkám, poznatků již bylo několik. Toto je však první případ, kdy se zaměstnankyně nebála, projevila osobní statečnost a poslala k nám na FVZ opravdovou stížnost. Do této doby to byly většinou jen stížnosti, které sice oznamovatel zaslal, ale beze jména a místa pracoviště s žádostí, aby nebyl jmenován ze strachu o ztrátu zaměstnání. To se pak ta stížnost nedá prakticky vůbec řešit.

Jaká byla reakce vedení?

Prakticky ihned se začal případ řešit. Věřím, že vedení České pošty nechce, aby se děly takovéto věci. Ihned v den podání stížnosti na vedení byla dotyčná paní vedoucí pozvána k svému nadřízenému k podání vysvětlení. Zde bylo zjištěno, že postup paní vedoucí byl nekorektní aředitel PS ZČ společně s manažerem obvodu rozhodli, že paní vedoucí ponese osobní odpovědnost. Z pozice vedoucí pošty bude vrácena s účinností od 1. 3. 2015 zpět na pozici pracovníka přepážky. Toto řešení považuji za dostatečné a výstražné pro další vedoucí, kteří by se pokusili o podobné nekorektní praktiky vůči zaměstnancům. Zde je podán praktický příklad, kdy strach není na místě a je nutné, aby se zaměstnanci nebáli, našli odvahu a stížnost podali.

Jsou nějaké další časté stížnosti?

Velice časté jsou stížnosti na neproplácení přesčasových hodin. A zase je to o osobním přístupu každého zaměstnance. Stěžováním si na sociálních sítích se většinou nic nevyřeší. Je nutné konkrétně a věcně vše sepsat a předat k nám na prezidium FVZ. Máme několik základních organizací, je tedy možné se přímo obrátit také na předsedu ZO FVZ. Nebo je možné napsat na můj email prezident@fvzcr.cz. Rád každému zaměstnanci pomohu s podáním stížnosti.

Zaměstnanci se tedy mohou obrátit na vás nebo na předsedu ZO FVZ?

Možností jak podat jasnou a efektivní stížnost nebo podnět je několik. Tato iniciativa musí ale hlavně přicházet od samotných zaměstnanců. Nebo si mohou zaměstnanci založit na pracovišti vlastní základní organizaci a řešit tak spoustu záležitostí přímo na pracovišti. Stačí jen na svém pracovišti najít osobnost, která je ochotna spolupracovat se zaměstnanci a s prezidiem FVZ.

Co se děje se stížností, která se k vám dostane?

Každou stížnost pak řešíme okamžitě a přímo s vedením České pošty. A vedení má zájem stížnosti řešit. Řešili jsme dokonce i hromadné stížnosti zaměstnanců a k nápravě došlo. Chce to jen věcné a jasné podání. Nikdy se nestalo, že by někdo po podání stížnosti na FVZ přišel o zaměstnání. V případě, že by něco takového hrozilo, jsem připraven vše okamžitě a razantně řešit.

Máte tedy několik základních organizací, jsou všechny vaše základní organizace u České pošty?

Jsme Federace výkonných zaměstnanců České republiky. Na nedávném sjezdu FVZ byla na základě požadavků delegátů sjezdu provedena změna názvu. Začali se k nám hlásit také zaměstnanci z jiných oborů a firem. Nejvíce základních organizací máme v rámci České pošty. Další velká základní organizace působí v Dopravním podniku Praha. Dále pak máme v různých firmách i jednotlivé členy a připravujeme založení základních organizací u dalších zaměstnavatelů po celém území ČR. Nepravostí vůči zaměstnancům se děje neustále mnoho a ne jenom u České pošty. Snažíme se pomáhat všem.

Jaké jsou výhody členství ve FVZ proti členství v již zavedených odborových organizacích?

Hlavním přínosem je vzájemná podpora všech základních organizací, výměna zkušeností v rámci několika zaměstnavatelů. Také se nám daří pro naše členy a jejich rodinné příslušníky zajišťovat různé bonusy, například se nám skvěle rozjíždí program levnějších vstupenek na kulturní akce, za několik dnů spustíme program výhodného telefonování pro celé rodiny a další možné výhody pro naše členy připravujeme. Pořádáme také společné akce. V lednu jsme pořádali bowlingový turnaj pro zaměstnance České pošty a Dopravního podniku Praha. Většina velkých odborových organizací jsou nástupnické organizace ROH. FVZ pracuje jinak, moderně a efektivně. Hájíme zájmy všech a nerozlišujeme, kdo je členem jaké odborové organizace. V případě, že je někde odborová organizace neschopna nebo neochotna problém řešit, mohou se zaměstnanci obrátit na FVZ. Kontakt naleznou na našem webu www.fvzcr.cz

Autor: Radan Krist

Facebook komentáře

Zajímá se o dění v Praze, o politiku, kulturu a sport. Má rád lidi, kteří jsou aktivní a mají vlastní názor na život a nebojí se ho sdělit ostatním.