Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz
07/23/2017

Stavba metra D v nedohlednu

Nová linka D byla předvolebním tahákem všech, nyní ho primátorka Adriana Krnáčová (ANO) odmítá. Prý nejsou peníze a do karet jí jdou i další okolnosti.

Za rok a půl se podle slibů současných radních měla začít stavět čtvrtá trasa pražské podzemní dráhy a po roce 2022 měly automatické soupravy na úseku Pankrác-Písnice  vozit první pasažéry. Nic z toho zatím nebude, přes předvolební i povolební sliby radní z ANO, ČSSD a Trojkoalice s metrem za dva roky moc nepohnuli. “Za rok a tři čtvrtě jsme udělali zásadní posun. Podali jsme žádost o stavební povolení. V tomto směru jsme odvedli opravdu velký kus práce a posunuli jsme se směrem k reálným řešením. To, že se to nyní opět zaseklo, je jen důsledek předchozího nicnedělání,” brání se náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD), který má na starosti dopravu.

Zatím se stavební řízení pozastavilo o osmnáct měsíců, protože metropole musí přepracovat dokumentaci a nemá vykoupené pozemky. “Stavební úřad si vyžádal doložení některých informací týkajících se vlastnických vztahů a také některé technické informace,” pokračoval Dolínek.

Primátorce vadí, že novou trasu projektuje stejná firma Metroprojekt, která je podepsaná například pod pokračováním linky A do Motola. “Na podobu jednotlivých stanic by měla být vypsaná mezinárodní architektonická soutěž, protože to, co vzniklo na áčku, je podle mě docela dost vzdálené pojmu moderní architektura jednadvacátého století,” tvrdí primátorka Adriana Krnáčová a vadí jí i speciální technologie vlaků, která stavbu prodražuje. “Budeme potřebovat jiné soupravy metra, jiný zabezpečovací systém a tak dále. A tohle všechno bude muset zaplatit město. Praha už má drahé tramvaje a do dalšího podobného dobrodružství se vrhat nebudeme,” říká.”O soutěži se měla vést diskuze před lety, kdy byl čas a stále by se vše stihlo v termínu. Pokud bychom ji začali řešit teď, může to celou stavbu zdržet až o další tři roky, a to si jistě nikdo nepřeje. Pro mě, a myslím, že i pro Pražany je důležité, aby linka D byla co nejdříve funkční a zároveň co nejméně zatížila rozpočet města i Dopravního podniku,” nesouhlasí její náměstek Petr Dolínek, podle kterého by architektonická soutěž na podobu jednotlivých stanic znamenala další zdržení, ale i zdražení projektu. “Musíme v tomto směru postupovat především racionálně a se zdravým rozumem,” apeluje.

Jak uvedl časopis TÝDEN  za projektem automatického metra je plzeňská Škodovka, která by v hlavním městě mohla vyvinout nové vozy pro podzemku a metropole by jejich vývoj zaplatila podobně jako nové pražské tramvaje. “Možná i toto leží Krnáčové v žaludku a je důvodem proč z projektu vycouvala.”

Facebook komentáře
Tags

Šéfredaktor webu Pražského Zpravodaje