Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz
12/13/2017

Zábava s buggy Gladiator Z8

do rukou se nám tentokrát dostala novinka společnosti Journeyman a to konkrétně Gladiator Z8 EFI V-TWIN.
Dlouho jsme neváhali a velmi ochotně jsme tento stroj spadající do kategorie SSV vzali do terénu.

Na první pohled je tato „buggy“ neuvěřitelně atraktivní. Její agresivní tvary zaujmou nejednoho člověka, což jsme vyzkoušeli při našich cestách po městě, kdy se za námi lidé otáčeli a s otevřenou pusou stroj obdivovali.DSC00118
Tato čtyřkolka je ideální pro zábavu a její výkon Vás nenechá chladnými.
Propracované detaily karoserie jsou velmi působivé a celý dojem podtrhnou led diodové světlomety, které i při nočních jízdách poskytnou dostatek světla. Neopomenu také zmínit elegantní 14” duralová kola a šestiplátnové pneumatiky.

Základem této „buggy“ je chlazený  4-taktní 8 ventilový dvouválec do V o objemu 800ccm.
Tento motor dává více jak půl tuny vážícímu stroji neuvěřitelnou dynamiku a z mého pohledu myslím, že celý stroj je právě o tomto motoru, jehož výkon je 63 HP a dosahuje maximální rychlosti 120km/hod.
Svůj výkon přenáší na zadní kola díky variátoru a kardanovým hřídelím.
Automatická převodovka CVT fungovala naprosto bez problémů při všech zařazených stupních.
Tlumiče s dvojitou pružinou jsou plně nastavitelné. Z našeho pohledu bychom je určitě přitvrdily.

Náš test jsme začali v lehkém terénu a to na polních cestách kde se tento stroj cítí jako doma a kde nám v pohodě stačil náhon zadních kol, který se ale chová dost nervózně, ale o to je to větší zábava.
Chvilku nám trvalo, než jsme našli terén, kam bychom čtyřkolku vzali a mohli také vyzkoušet pohon všech čtyř kol.
Nakonec se to zadařilo a pustili jsme se po cestě plné bahna a hluboké vody.
Pro jistotu jsme zapnuli také uzávěrku předního diferenciálu.
Myslím, že bychom to zvládli i bez něj, ale jistota je jistota.
Jediná nevýhoda, kterou to mělo, byly dvě hodiny strávené na vapce.
Co se týká spotřeby, tak tu jsme neřešili, protože když se člověk baví, tak na peníze nekouká. Nejvíce nás mrzí, že jsme nenašli terén, kde by „buggy“ zaváhala.
Věřím, že se s tímto strojem nevidíme naposledy a budeme mít ještě možnost ho řádně otestovat.
A pokud uvažujete o koupi nějaké zajímavé hračky, tak Gladiator Z8 určitě doporučujeme.

Text/foto  Karel Nepraš

Facebook komentáře

Zajímá se o dění v Praze, o politiku, kulturu a sport. Má rád lidi, kteří jsou aktivní a mají vlastní názor na život a nebojí se ho sdělit ostatním.