Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz
09/23/2017

Jak na bolest svalů po náročném tréninku

Začíná doba, kdy lidé začínají opět navštěvovat fitness centra a nebo se do center chystají po Novém roce, kdy si dají předsevzetí. Pokud jste mezi těmi, kteří chodí již teď, máme pro Vás radu jak se rychleji zbavit svalové horečky.

Bolest svalů nemusí trápit jen začátečníky. Mnoho trénovaných sportovců se potýká s bolestí svalů druhý den po náročnějším tréninku. A ani mne se bolest svalů tentokrát nevyhnula. Můžete chodit do posilovny jak dlouho chcete, ale jak začnete s novým pohybem či s pohybem, který jste dělali před několika měsíci a teprve se k němu vracíte, hrozí Vám riziko tzv. svalové horečky. Ten pocit, když vstáváte z postele 10 minut ne proto, že jste líní, ale protože prostě nemůžete, poznal za svojí sportovní kariéru asi každý. Nemluvím o tom, když si chcete sednout na židli a odhodláváte se k tomu “tři hodiny”. Představa, že máte hlad a musíte se zvednout např. z gauče, Vás dožene k tomu, že si uvědomíte, že vlastně až takový hlad nemáte, rozhodně ne za cenu toho, abyste vstali! Po bytě chodíte “hurvínkovskou chůzí”, o té ladné, kterou jste měli před tréninkem, si můžete nechat zdát. Když tohle všechno po ránu zdoláte, dojdete na autobusovou stanici…A ten zatracený autobus, na který čekáte, není zrovna bezbariérový. Na sedačku si nesedáte, s radostí ji přenecháte jinému cestujícímu. Proklínáte cestu do práce když si uvědomíte, že zrovna ta vaše stanice metra nemá eskalátory a vy musíte po schodech dolů, což je kolikrát bolestivější než nahoru. A tak scházíte schod po schodu stylem “začínající lyžař” a modlíte se, aby Vám sval nevypověděl službu a Vy se nezřítili, pro pobavení všech přítomných, po schodech dolů. Když i cestu úspěšně zdoláte, pokud Vám to práce dovolí, s námahou se posadíte a modlíte se, abyste nemuseli vstávat. Veškerý zbytečný pohyb vypustíte a snažíte se nalézt jiné alternativy. Konečně se dostanete domů, samozřejmě ten bezbariérový autobus zase nejel, fláknete sebou na postel a Vaše svaly by mohly teplotou nahradit přímotop.

Pokud alespoň v pár bodech jste objevili samy sebe, máme pro Vás typ, jak bolest utišit a hojení svalů zrychlit. Teorii o kyselině mléčné se většina odborníků už vyhýbá, nejnovější studie tvrdí, že se jedná o mikroskopické potrhání svalových vláken. Na internetu najdete mnoho rad, ale která je ta pravá? Rozhodně neprohloupíte, když si zajdete do drogerie či lékárny pro mast na bolest svalů. Když při mazání touto mastí zapojíte i automasáž jistě i tím svalům ulevíte. Ale pozor! Masáž provádějte jemně, nesnažte se jít extrémně přes bolest. Horká sprcha je dalším receptem na bolest svalů, který pomáhá a pokud střídáte horkou sprchu s ledovými obklady, není nic lepšího pro rychlejší hojení. A teď to nejdůležitější. Na většině diskuzích naleznete, že při bolesti svalů či svalové horečce byste měli dodržovat odpočinek a co nejméně se hýbat. S tímto tvrzením se dá souhlasit na půl. Jistě byste neměli při takové bolesti opět navštívit posilovnu a lámat rekordy. Ale procházka kolem sídliště nebo jízda na rotopedu na nejlehčí převod může svalům pomoci daleko víc, než úplný klid. Máte Vy nějaký zaručený recept, který Vám vždycky pomohl? Nebojte se o něj s námi podělit!

123 nohy3

Facebook komentáře