Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz
07/27/2017

RockOpera Praha láká na vyčerpávající reprízu Bardo Thödol

RockOpera Praha není pilná jen na jevišti, ale také ve studiu. Momentálně probíhá nahrávání bicích na chystané dvojalbum k rockové opeře Anna Karenina. Divadlo navíc láká na první reprízu nové „zrockované“ verze představení Bard Thödol (2. února) novým singlem „Do polohy lva“, na němž zpívá Honza Toužimský známý hlavně díky svému působení v Arakainu. Symfonicko-rocková opera začne v 19:30. RockOpera Praha ale přivítá návštěvníky už v 17:30, a to kvůli koncertu zpěvačky Heleny Kubelkové a její kapely TETA na počest nedávno zemřelého kolegy a kamaráda Rupíka. Po Bardo Thödol budou následovat přídavky z představení Romeo & Julie. Vystoupí opět Helena Kubelková, Honza Toužimský, Viktor Dyk, Pavla Forest a Jiří Zonyga.

Rozhovor

Honza Toužimský – Oidipus motorkář

Honza Toužimský spolupracuje s RockOperou Praha už od jejích začátků. Jestliže jsme v jednom z minulých čísel mluvili o tom, že klíčové role Viktora Dyka jsou především Mefistofeles a Kreón, pro frontmana metalových stálic Arakain to jistě bude Oidipus a Polyneikés z oper Oidipus Tyranus a 7 proti Thébám. Honza se rozhovořil pro magazín. Fantóm RockOpery a mimo jiné se zmínil o tom, že představa rockové opery v podání jeho domovské kapely Arakain není úplně nereálná.

Kdy ses poprvé doslechl o fungování RockOpery Praha?

Myslím, že to bylo někdy v roce 2006. Když se dávala dohromady RockOpera, oslovil mě Milan Steigerwald. Tenkrát jsem úplně v prvopočátku utvářel nějaké linky k první opeře Antigona. To bylo ještě dávno předtím, než se hrála poprvé ještě ne na scéně v Holešovicích.

Jaká z rolí, které jsi ztvárnil, pro tebe byla nejobtížnější?

Role Polyneika v opeře 7 proti Thébám. Ke kterému představení RockOpery Praha máš nejsilnější vztah? V podstatě to mám ke všem stejný. Strašně se těším na Proces. Nebude až tolik sahat do historie. Známá je tvoje láska k motorkám.

Mýlil bych se, kdybych tvrdil, že v Anně Karenině zasazené do motorkářského prostředí se cítíš jako ryba ve vodě?

Když jsi mi položil předchozí otázku, tak jsem o tom také chvíli přemýšlel. Anna je zasazená do motorkářského prostředí, ale o něj tam vůbec nejde. Není tam nic o návykách, hierarchii apod. Na motorkáře si tam opravdu jen hrajeme. (Smích) Mimo účinkování v RockOpeře, jsi známý hlavně jako frontman Arakainu. Mimoto ještě vystupuješ v muzikálech.

Děláš tyhle tři disciplíny hlavně proto, že každá pro tebe představuje úplně jiný druh výzvy? Je to pravda. Koncerty jsou úplně něco jiného, než RockOpera a než muzikály. Nejsem školeným hercem, ale velmi mě to baví. Na koncertech musí člověk fungovat úplně jinak.

Nepřemýšleli jste s Arakainem někdy, že byste nahráli metalovou operu?

Přemýšleli. Kluci vidí, že do RockOpery chodí rockoví a metaloví fanoušci a řada z nich má na sobě trika Arakainu, což je moc hezké a mě samotného to těší. Dostali jsme tedy nápad oslovit Milana Steigerwalda a zkusit dát dohromady operu o historii Arakainu od úplného začátku až do nynějška. I o tom, jaký to byl dříve masakr – o přehrávkách, o zakazování, o problémech a skandálech. Dalo by se vyzkoušet, jestli by lidi něco takového zajímalo, ale baskytarista Zdeněk Kub, který to měl celé pod palcem a přemýšlel o tom, že by to zkusil dát dohromady, na to nejspíš neměl tolik času.

Sleduješ i interprety, kteří v současnosti skládají vlastní rockové a metalové opery?

Jmenujme např. Stevena Wilsona, Coheed and Cambria, Dream Theater, Avantasii aj. Tyhle věci se ke mně moc nedostávají a ani je moc nesleduji. Spíš mě zajímají projekty, které jsou i obrazově ztvárněné jako například Repo! Genetická opera (hudební, horrorový film Darrena Lynna Bousmana, mimo jiné režiséra snímků Saw 2 – 4 – pozn. autora). Je to i správně ujeté a úchylné. Ale jinak si raději pustím nějakou novou kapelu. V poslední době mě například zaujali Five Finger Death Punch.

Facebook komentáře

Šéfredaktor webu Pražského Zpravodaje