Tipy volejte: 773 693 460, pište redakce@prazsky-zpravodaj.cz
Chleba Šumava

Nejprodávanějším chlebem je stále Šumava. Ale trh se mění

Nová data Svazu pekařů: Nejvíce se stále prodává Šumava, do obliby se dostává i chléb z kvalitního kvásku nebo s chia semínky.

Až třetinu chlebového sortimentu v Česku tvoří speciální druhy odlišné svým tvarem, hmotností a zejména netradičními surovinami. Čeští spotřebitelé si spolu s rostoucí koupěschopností nebojí za kvalitní čerstvý chléb i pečivo připlatit, a tak stále častěji vyhledávají pekařské speciálky či lokální výrobce. A není to zdaleka vše, v čem se trh s chlebem postupně mění.

Svaz pekařů a cukrářů – soutěž Chléb roku

svaz pekařůV souvislosti s blížící se národní soutěží Chléb roku, která oceňuje nejlepší chleby v ČR v daném roce, zveřejnil její organizátor – Svaz pekařů a cukrářů v ČR – informace o současných spotřebitelských trendech v tomto segmentu.

Jaké jsou ty nejzásadnější?

Nejoblíbenějším stále zůstává klasický pšeničnožitný chléb či jeho pomoučněná varianta Šumava, nekupují se však již celé bochníky, ale jejich dělené části či chleby o menší hmotnosti 500 – 800 g.

Postupně roste poptávka po chlebu s vyšším podílem žitné mouky, celozrnných a vícezrnných chlebech, které ve větších městech preferují spotřebitelé orientující se na zdravý životní styl.

Kvalitní chleby jsou více vyhledávané

chlebaČím dál tím více spotřebitelé vyhledávají kvalitní kvasový chléb od regionálních a řemeslných pekáren. Po dlouhodobém poklesu, kdy se spotřeba chleba v Česku dotkla pomyslného „dna“ 40 kg za rok, nasvědčuje vše tomu, že nestává období renesance spotřeby kvasového chleba.

Od velkého týdenního nákupu přechází český zákazník k dennímu nákupu pekařských produktů. Pozitivně se tento trend odráží v menším plýtvání chlebem.

Díky rozšiřování pekařských „speciálek“, bohaté nabídce místních specialit a rozvoji agroturistiky se rozvíjí výrobkový patriotismus a budují se lokální pekařské značky.

Superpotraviny

Více se profilují tzv. superpotraviny, tedy potraviny s vysokým obsahem živin. Mezi pekařské hity patří například výrobky s chia semínky či produkty označené „bez E“.

U mladé generace zaznamenávají úspěch výrobky napodobující americký styl života (hamburgerové bulky, hotdog žemle či toastový chléb), ale také produkty určené ke spotřebě v konkrétním čase (večerní chlebíky). Jistým trendem je poptávka po bezlepkovém sortimentu, jakkoli Češi nepodlehli mediální vlně kolem škodlivosti lepku na lidské zdraví.

Facebook komentáře

Jsem brněnský novinář a přispěvatel na různé blogy. Jsem také správce webu Pražského zpravodaje a píšu na Blog iDNES - http://hynek.blog.idnes.cz . Nepřetiskuji tiskové zprávy, protože práce novináře musí být nezávislá a autentická. Nejdu s davem. Dav je smrt novináře. Exkluzivita a vlastní články a fotografie - to je má práce. Pracuji v reklamě na internetu a používám klasické metody propagace jako SEO pro lidi, PPC. Také využívám netradiční metody propagace. Provádím analýzy webů. Tvořím weby na Wordpressu. Neustále se učím nové poznatky.